قدیمی ترین اسباب بازی دنیا، کله عروسکی سنگی با موهای مجعد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 79
نویسنده : mohammad sajad

در سال 2004 باستان شناسان در تحقیقات خود که در ویرانه های جزیره پانتلریا در ایتالیا صورت می گرفت، یک سر عروسکی از جنس سنگ با قدمت 4000 سال را کشف کردند. از آنجایی که این شی باستانی در محوطه گورستان کشف نشده بود، احتمالا مربوط به اعتقاد یا سنت خاصی هم نبوده است.

این سر عروسکی، دارای موهای مجعد بوده و در کنار اسباب و اثاثیه آشپزخانه کشف شده بود. اسباب و اثاثیه آشپزخانه در اندازه های کوچک ساخته شده بودند و به نظر برای استفاده بچه ها مناسب بودند. به همین دلیل پیش بینی می شود این سر عروسکی نیز جزو وسایل بازی بچه ها بوده است.

ادوارد بلیبرگ اضافه می کند در حفاری های صورت گرفته در مصر نیز عروسک های چوبی متعددی با همین قدمت کشف شده اند ولی به دلیل ظاهر نا مناسبشان به نظر نمی رسد که برای بازی بچه ها بوده اند. بنابراین همین سر عروسکی سنگی با موهای مجعد به عنوان قدیمی ترین وسیله بازی بچه ها، مورد تایید باستان شناسان قرار گرفته است.

از طرفی باید در نظر داشت که قدمت بازی ها را می توان بسیار قبل تر از اسباب بازی ها دانست. مصریان باستان در 2686 سال پیش از میلاد مسیح بازی تخته ای به نام سنت (Senet) داشتند که شباهت زیادی به تخته نرد خودمان داشته است. البته نمی توان مطمئن بود که کودکان در مصر می توانستند این بازی را انجام دهند. دانشمندان می پندارند بچه ها در عوض با تکه های گل خشک شده یا سنک «یه قل دو قل» بازی می کرده اند.


تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: